Dags nu..

..att avslöja den stora hemlisen vi haft här hemma rätt länge. Sigge ska bli storebror! Japp så är det och det ska bli fruktansvärt roligt. Det kommer att bli tätt mellan syskonen, den nya bäbisen, aka Bob är beräknad till 26 juni alltså två dagar efter att Sigge är född. Bra tajming? Ja jag vet.. Men hoppas verkligen inte de får samma födelsedag.

Vi har vetat om det här sedan slutet på oktober så för oss är det inget nytt, men det har å andra sidan tagit lite tid att smälta att vi ska ha barn igen. Det kom som en chock för det var inte något som vi planerat och chocken lade sig inte förrän vi fick se det lilla livet på ultraljud för 2 veckor sedan. Liten, liten var den men oj så livlig. Shit tänkte jag, en likadan som Sigge.... Fast det skulle ju bara vara bra, då kan de leka av sig med varandra utan att slita ut mor och far.

Men oj vad ett barn till innebär nya saker och lösningar rent praktiskt. För oss innebär det ny bil och en nödlösning i huset då vi vill sova på samma våning som barnen sedan när de har egna rum. Och en ny vagn, bilstolar, sängar.. Vi blir inte rika på att skaffa barn nej...

Har inte en aning om vad det blir den här gången heller. Med Sigge hade jag noll känsla för om det var en kille eller tjej. Likadant nu, dock mår jag lite annorlunda och gråter heeela tiden. Idag till exempel, grät jag till Järvsöfaks sista lopp och när Arns häst dör i andra filmen. Kanske en tjej tänker jag. Då säger Marcus att jag lipade hela tiden med Sigge också, men det minns jag inte. Det spelar ingen roll vad det blir, en kille vore jättekul för tänk själv att ha två jämnåriga pojkar, se dem växa upp tillsammans. Men en tjej vore också kanonkul, kul att testa på det med liksom. Samt att få köpa rosa kläder och små klänningar;) Det har väl alla drömt om nån gång.

Nu sover Sigge och egentligen skulle jag passa på också då han inte sover på nätterna alltid och jag är lite tröttare än genomsnittet. Men jag är ensam hemma, Marcus spelar inomhuscup och då är det rätt gött att gå här och skrota.

Så här stor är Bob nu



Det är inte Bob på bilden dock. Har inte orkat lägga över bilderna på Bob till datorn ännu.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Grattis ännu en gång :D

Ni kommer bli rika...på kärlek! Hoppas ni hittar praktiska lösningar =)

Hoppas ni får en underbar nyårsafton. Med massa alkoholfri skumpa ;)

Kram från familjen Lundgren/Svensson

2009-12-29 @ 20:07:13
URL: http://nettandavid.blogspot.com
Postat av: Marika

GUUUUUUUUUD så roligt Linda!!!! Grattis och hoppas att du kommer få må bra resterande tid av det du har kvar! Bob får gärna kika ut 29 juni istället, min födelsedag!! hihi! KRAM KRAM

2009-12-29 @ 20:23:12
URL: http://www.nogg.se/miqa
Postat av: Tant Emma

svampbob?

2009-12-29 @ 20:46:05
Postat av: Anonym

Grattis grattis...visst är det underbart med barn. Alice är som en liten ängel hela tiden. Storebror är dock lite mindre änglalik i sin treårs-trots men vi älskar honom ändå...hela tiden. Mycket kärlek blir det när man har barn. Ha ett gott nytt år och jag hoppas vi ses snart igen!

2009-12-29 @ 22:38:36
Postat av: Emlan

Grattis än en gång min söta vän!

Hoppas du mår bättre nu å att illamåendet gått över.

Praktiska lösningar kommer man alltid på om man får grubbla lite. Tror du inte ni klarar er med den bilen ni har?? Är de större bagage ni behöver eller "familjebuss" typen?? Jag kan helt klart rekommendera skoda octavia, billig i drift och så himla bra bagageutrymme.

Vi får höras efter nyår, lär säkert bli fika över här efter alla kalasen vi ska ha....

gott nytt år på er.

Kram kram

2009-12-30 @ 20:59:51
URL: http://mysemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0