Jag är bara inte gjord för dessa da´r

Jag hatar vintern. Hatar. Hatar. HATAR!! Alltså det är så tråkigt att jag kan kräkas. Kallt som fan och regnigt plus att man bor vid kusten då blåser det konstant. Men Sigge älskar det. Han sover ute i vagnen, på sin fårskinnsfäll, i overallen och under regnskyddet. Däemellan finns även en filt. Så han går det ingen nöd på. Idag har han hittills sovit ute i 5 timmar. Herre, det är mer än jag var ute när jag jobbade på förskolan.

Men på tal om regn, tänk när jag bodde på ön.. Jesus, då blåste det från ALLA håll samtidigt och regnet kom således inte heller bara uppifrån. Jösses vad trött jag kunde vara på ön om vintern. Fast på en ö mitt ute i havet och bosatt i Visby, fanns ju inget större ställe, då kunde jag klättra på väggarna. Är ju van vid västkusten där vi har lite närmare till flera större städer och slipper ta båten. MEN ön är ändå det bästa jag vet och de minnena från den tiden kommer aldrig att försvinna. Undra om jag kom att tänka på ön idag för att jag fick paket på posten av världens underbaraste Carso. Hon skulle bo närmare, då hade mitt liv vart komplett!

16,5 grader inne i morse när vi gick upp. Det är tur att värmegubben kommer med vår luft/vattenpump om 2 veckor. Fy satan.. Får gå med vantar inne typ.

Nää lite plock innan sonen vaknar och mannen kommer hem tro. Undra vilken bild jag ska bjuda på idag.... Jo jag vet, det blir denna (som är tagen med min nya kamera, kolla skärpan!) :


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0