Skämmes ta mig fan

Jaa jag skäms... Fy vad kass jag är påatt skriva i den här bloggen. Vet inte vad jag ska dra för ursäkt.. Det finns ingen, jag har bara varit slö helt enklet. Lite att skylla på är att uppgiften till specialpedagogen precis lämnats in och den andra att Sigga hart vart ett monsterbarn i några veckor. Nu är den preioden över och vi har fått tillbaka vårt vanliga barn, TACK GUD!! Han var så trist ett tag att jag funderade på om man kunde lämna tillbaka honom på nåt sätt. Han ville inte äta, inte ligga i vagnen och framför allt inte ligga på golvet och leka som han älskar annars. Detta pågick i ca 3 veckor men nu är det över. Dock har gnället resulterat i en mängd roliga saker. Till exempel vänder han sig nu av bara farten, äter massa gröt och puré, greppar leksaker som om han aldrig gjort annat, ålar sig framåt och snurrar runt på filten. Så jag kanske kan säga att det där gnället vart värt resultatet :) Men det kommer jag inte säga i nästa gnällperiod!

Annars har allt flutit på av bara farten. I måndags köpte jag en dyyyyr födelsedagspresent till mig själv, en systemkamera, Nikon D3000, OM jag är nöjd? Jaaaaaaa, när jag har lärt mig att använda den kommer jag nog vara det, ännu är det lite svårt. Även om jag gick fotoinriktning på media på gymnasiet så fanns det inga digitala kameror på. Då använde vi oss av film, framkallningsvätskor, kontaktkopior, luppar, jaa herre, sånt finns väl inte längre... Men jag ska nog lära mig. Tyvärr kan jag inte lägga upp några bilder för jag har inte lagt in dem på datorn ännu, men det kommer.

Idag är det fredag och helgen blir lugn. Första helgen på länge som vi båda är hemma hela helgen, det ska bli helt underbart! Svenljunga får klara sig utan oss ihelgen.

Kommentarer
Postat av: Emlan

jag har avklarat min första gnällfis vecka, fy fan. Hoppas att de är över för vår del med...men inte så troligt. skulle vilja läsa din "handbok om bebisar" å se va de står om veckan innan sju månader...för denna veckan har inte varit skoj. Vi har isolerat oss kan ja lova!!

Hoppas vi ses snart.

kram

2009-10-30 @ 20:38:11
URL: http://mysemlan.blogg.se/
Postat av: tarja

Har man småbarn så hinner man kanske inte blogga så mkt... men det får man ta. Familjen först bloggen sen gäller hemma hos oss :D

2009-11-01 @ 19:45:00
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0