Babymassage

Idag har Sigge och jag vart på babymassage, jättemysigt är det! Tycker jag iaf, om Sigge tycker det vet jag inte.. Men idag höll han ut 3/4 av tiden, förra gången knappt halva. Så det kanske finns hopp. Jag har redan fått föraningar om hur han kommer bli när han blir äldre den lilla parveln.. Han KAN inte vara still. Arv från pappa? Hans ljudnivå är så det skär i öronen, jag har öronproppar när han skriker. Arv av mamma? Dessa kombinationer kommer bli intressanta att se hur de utvecklas tillsammans. Lägg därtill att han är otroligt envis och tjurig. Vill inte tänka på mer på hur det kommer bli.

På söndag ska vi ha dop för Sigge. Enligt min åsikt tycker jag inte dopet är så  viktigt, men det tycker Marcus och framför allt resten av min släkt så då får det bli så. Det mysiga är att vi ska ha dopet här hemma i trädgården :) När jag ringde prästen var han inte så sugen på det men då hotade jag med att inte blir nåt dop, då var det en annorlunda ton i skällan. Svenska kyrkan ska vara glad för de medlemmar de får så då tycker jag de kan vara lite tillmötesgående. Nu blev det så och vi håller på att fixa för fullt. Det blir en enkel buffé, smörgåstårta och till efterrätt blir det saffranspannkaka med (min) hemmagjorda björnbärssylt. Blir nog lagom för ett dop.

Undra om Majsan och Tiffany kommer på dopet?

Annars är allt lugnt, nu ska jag börja läsa lite, mammam har ju börjat skolan!! Jag ska äntligen få bli specialpedagog, som jag har väntat på sedan jag gick ut lärarutbildningen. Ska bli kul att börja plugga, bara jag orkar med det. Är Sigge så här snäll som idag och som han vart 1 vecka, d.v.s. att han sover 2-3 timmar mitt på dan så blir det lugna bananer!

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0