Dagis

Det känns ganska så avlägset, men nu har jag skickat in dagispappren för Sigge. Herre, tänk när Liten ska gå till dagis... Förhoppningsvis ska det dröja 1,5 år tills han ska gå dit men det går nog ganska så fort ändå! Vår ambition är han kan ska börja i januari 2011. Jag vill inte att han ska behöva börja på dagis innan dess. Dels har jag jobbat med de små barnen och jag tycker de är lite för små när de kommer så tidigt. De kan ju knappt ens gå och har inget att sätta emot när de stora barnen kommer. Dels är jag ju pedagog och fakta säger att barn egentligen inte blir sociala och leker tillsammans förrän de är 3 år. Därmed INTE sagt att de inte ska umgås med andra barn, självklart ska de det, för de lär sig massor utav det, men det är fakta. Men det finns många fördelar med att börja tidigt på dagis också, en som jag tycker otroligt viktig, det är att barnet lär sig att vara från mamma och pappa. Det är nyttigt för dem! Jag är ingen person som skulle kunna gå hemma med mina barn alltid, även om jag hade möjlighet, ända till de börjar skolan. Vad blir det av såna barn? Kan de inte ha en tendens att bli lite osociala?

Sigge har redan fått sova över hos mormor och morfar. De erbjöd sig så att jag och Marcus skulle få en kväll själva. Det gick urbra och Sigge sov som en stock jämte mormor. Vi kommer fortsätta att lämna honom till de som vi känner att vi litar på i tron att det är bra för honom att lära känna andra vuxna.

Detta inlägget blev inte alls kul, men jag kände att jag var tvungen att skriva nåt. Liten ligger ute och sover, han har vänt sig från mage till rygg idag för första gången :) STORA KILLEN!!! Imorn ska han få vaccination för första gången, det gör lite ont i hjärtat att veta att han kommer bli ledsen och ev. lite sjuk, men det är bara att bita ihop. På torsdag är Sigge 3 månader, TRE MÅNADER!!! Vart f*n har tiden tagit vägen? Känns som igår jag skällde på Marcus att han inte skulle köra i varenda grop på väg till förlossningen ;)

I helgen har det vart häcken full kan man säga. I lördags hade vi en heldag i Skåne, först i Veberöd och åt mat hos Sigges farfar och sen åkte vi till Malöm för G-farmor fyllde år, så då blev det mer mat och massa fika. Sen fick vi träffa hela släkten, det var första gången för både mig och Sigge. Det gick hur bra som helst och de var otroligt trevliga! Sigge fick en massa presenter också :) I går så var jag och Sigge i Skummeslöv hela dagen hos underbara familjen G. De är så fantastiska människor!! Inte undra på att större delen av dem jobbar inom vården, vården behöver fler som familjen G!!! När vi kom hem från dem vid 9 då var Sigge helt färdig.. Han hade ju haft fullt upp med att charma alla damer.. Så han åt och slockna på 5 röda :)

Får väl bjuda på nån bild idag också... Hmm... idag blir det på mormor och morfar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0