Guds familj

Nu är Sigge ett barn i Guds stora familj. Så uttryckte sig prästen idag när Sigge döptes här hemma i trädgården. Lite gulligt, jag menar, skulle han tycka att mamma och pappa inte duger som familj en dag så har han ju en jättestor att välja på. Han kan välja och varka hur mycket han vill.

Det var ett fint dop. Lite lagom mysigt i ett partytält i trädgårn, smörgåstårta, rosévin, saffranspannkaka och kaffe. Sen är jag ju fortfarande lite skeptisk till tron, men vi har resonerat som så att Sigge får välja själv när han blir stor hur han vill göra. Skulle han döpa sig som vuxen skulle han inte fått några presenter heller :) Och det fick han, många och fina. Tack alla!

Nu är mamman så trött så ögonen går i kors, pappan sover och Sigge sover. Luften gick liksom ur en. Imorn ska mamman dessutom börja skolan. Marcus och Sigge följer med och kör mig sen tar de en fika med Marcus kompis. Jag tycker det ska bli otroligt roligt att börja skolan igen, har liksom väntat på detta. Men jag kan inte lova att jag kommer att ta alla kurser med en liten bråkSigge hemma, men ska verkligen försöka! Det är ju det enda jag tänka mig att jobba med är ju som specialpedagog och nu får jag chansen. Lovely

Nu vill jag att Sigge ska vakna! Har knappt träffat min bäbis idag ju, han har ju vart i alla andras famnar utom i min, det känns riktigt tomt. Ibland kan man bli så trött på honom och framför allt livet med barn blir man trött på, men jag skulle inte vilja byta bort det för allt i världen. Jag är världens lyckligaste med en underbar son och underbar man (undra när det blir bröllop?) även om jag blir urtrött ibland och bara vill fly fältet.

Älskar er, min lilla familj!

Älskar även min stora familj, som är helt fantastiska på att hjälpa till. De ställer upp alltid när man behöver och när man inte behöver!

Bjuder på Sigge när han är som bäst. Kortet är 1 månad gammalt så han har vuxit ännu mer... Förra veckan vägde han 7080 g och han har storlekar som halvårsbäbisar har i vanliga fall :) Han är ljuvlig!

Han ser så klok ut vår lille professor!


Kommentarer
Postat av: Emelie Arasjö

Grattis siggebus på din dopdag. Hoppas mamsen får vila ut nu, för de känns som hon har haft mkt att stå i. Promenerar gärna i veckan om du har tid Linda.

kram

2009-09-06 @ 23:07:28
URL: http://mysemlan.blogg.se/
Postat av: Marika

Sigge är SÅ söt på den bilden... Synd att det skiljer alldeles för många mil mellan oss, annars hade jag gärna träffat er i verkligheten också!

2009-09-07 @ 18:03:08
URL: http://www.nogg.se
Postat av: Lilla a

Kuligt med blogg Lindomammi!



Mys med dop...känns tryggt att du e lite skeptisk...det är den sanna Linda det..hihi.

Till nästa bebbe =P kan ni ju ha namngivarkalas =)

puss



2009-09-11 @ 13:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0