Kaffe

Sitter här vid datorn medan sonen sover och funderar ut lite frågor till en examinationsuppgift jag ska göra. Som sagt, nu har jag påbörjat mina studier som kommer leda fram till en specialpadagogexamen. Japp så är det. Det är roligt att plugga, skulle kunna göra det hela mitt liv om jag hade haft råd. Men det kommer nog att bli tufft det här.. Man kan liksom inte jämföra med lärarutbildningen som man ordagrannt LEKTE sig genom. Nej nu är det avancerad nivå och det märks! Alla uppgifter vi ska lämna in ska ha samma upplägg som c-uppsatser. Ni som har skrivit en vet då ungefär, ni som inte har så kan jag säg att det är lite krångligt. Inte så att man skriver och berättar lite hur intervjun var, utan den ska bearbetas, analyseras och givetvis knyta an till en teori.. Hatar teorier.. Men men det ska nog gå detta oxå. Har iaf bokat tid till intervjun, bara det måste väl vara 0,5 hp?

Annars är det ganska lugnt denna veckan, Maria och Meija var här igår och vi var på massage idag. Idag var det ansiktets tur, det gillade inte Sigge så mycket. Han tyckte det var konstigt att mamma pillade på honom unt ögonen och på kinderna. När jag rörde hans mun kom han desutom på att han var hungrig så då blev det liv likt kalabaliken i Bender! Han skriker så högt vår son, det är helt galet! Så man gör ju allt för att vara honom till lags så han är tyst :) Efter maten gick det bra att vara med igen. Han är så rolig när han ser andra barn, liksom "Hey, där är ju nån som ser ut som jag!" Så han och Casper kollade in varann läääänge idag. Nu sover han som en stock i vagen och har gjort så i 3,5 timma, lille prinskorven..

Mamman ska fortsätta dricka sitt kaffe i väntan på sonen, pappan och skörden (på Farmville alltså).



SuperSigge


Kommentarer
Postat av: Maggan

jag är helt säker på att du kommer klara de galant! Du är lite av min idol när det gäller sånt!



Tänk om vi kunde ses i helgen <3 Om ni ska till malmö MÅSTE ni stanna i Skumme, mami skulle svimma om hon fick se Sigge.



PUSS

2009-09-15 @ 16:00:59
Postat av: Emlan

Hade ni kafferep utan mig å Douglas liten, avundsjuka vi blir nu ;) ni får ringa in oss nästa gång...

2009-09-15 @ 17:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0