Sjuka människor

Det hände, det som jag någonstans helt tiden trott ska hända.. Tiffany kom inte hem en dag efter att jag släppt ut henne på morgonen. Att hon är borta ett par timmar är i och för sig inget ovanligt, men nu kom hon inte hem på hela dagen. Jag började förstå att något hänt och förberedde mig på det värsta. På eftermiddagen stod hon här utanför och hon levde åtminstone. Bara det gjorde att det svämmade över.. Men hon haltade och kunde inte stödja på bakbenet. Hon gick direkt in och gömde sig i min garderob. Jag ringde till veterinären och vi fick en tid efter en timma. Han undersökte henne och hittade en stor blödning på höger bakben som sträckte sig upp på magen och ryggen. Han röntgade henne också, men hittade ingen fraktur som tur var. De frågade vad som hänt henne men jag har ju inte en aning. Då kommer det värsta, de tror att skadan har åstakommits av en människa!! De menade att hade hon blivit påkörd hade skadan varit mycket värre. Alltså jag kan inte för mitt liv förstå att någon kan skada ett litet djur med mening. Visst jag köper att om hon gått in hos någon eller kissat i någons sandlåda så blir de arga på henne, men det finns väl gränser för hur hårt man tar tag i ett djur eller? Veterinären menade att det är ganska vanligt med djur som kom blivit misshandlade. Upprörd är vad ag blir när de berättar sånt!!

Nu mår Tiffany bra efter omständigheterna, men hon får inte gå ut. Hon får smärtstillande och sover hela dagarna i min del av sängen när hon inte är på lådan eller äter lite. Min lilla tussa.. Är inställd på att det kan hända katterna något när de går ute, men att de eventuellt ska bli misshandlade av en människa har helt gått mig förbi. Oavsett vad som hänt Tiffalisa vet bara hon och det gör ont i mig att hon inte kan berätta.

Lilla pärlögat


Kommentarer
Postat av: ♥Jossan ♥

usch vilka människor det kan finnas.

2010-04-16 @ 22:07:05
URL: http://johannajossans.blogg.se/
Postat av: Marika

Lider med både dig och kissen!!! Usch så hemska tyvärr många kan vara. Hoppas att hon blir bättre snart igen! Många soliga kramar

2010-04-18 @ 19:54:29
URL: http://www.widenqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0