Trött mamma

Det är en trött mamma som skriver idag. Inte för att Sigge har var jobbig, inte värre än vanligt i all fall ;) Men att vara gravis och jaga efter honom tar verkligen på krafterna. Men det är självvalt ;) Så egentligen ska jag inte klaga. Idag har jag dock haft så galet ont i magen, inte i gravidmagen, i riktiga magen. När jag varhos barnmorskan förra veckan hade jag rätt dåligt hb så det var dags för järntabletter ochmin mage fixar inte det. viss blir hårda i magen, andra tvärtom, jag får bara ont. Som kramper, liknar nästan värkarna vid förlossningen. Då är det inte kul att vara ensam hemma med Sigge busbarn.. Som tur var skulle han sova när det gjorde som ondast, så han fick sova inne. Vi bäddade ner oss i vår säng och sov i 1,5 timme. Faktiskt blev det bättre efter det, men aptiten har inte infunnit sig på hela dagen. Får ta igen det imorn.

11 veckor tills bäbisen bör komma. det kommer gå som blixten. Äntligen har vi några pojknamn på lager, alla börjar på A...

Imorn åker jag och Sigge på en liten roadtrip, Kinnahult-Borås-Svenljunga. Sen stannar vi i Svenljunga över natten, köper målarfärg och åker hem på eftermiddagen så att vi kan börja måla uppe. Snart, mina vänner, snart.. Efter målningen är det bara lister som ska på plats, senkan vi åtminstone flytta upp!

"6 dryyyyeeeeer!!" 5 år sedan idag som Visby ladies vann SM-guld i basket och jesus vilken fest vi hade efteråt... Maten, drickan, människorna, glädjen.. Kommer jag aldrig att glömma. Ett av många underbara Gotlandsminnen.

Funderar över hur mycket en 10månaders kille kan stöka ner. Eler har han för mycket saker att stöka ner med?

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0