Vår

Hade egentligen tänkt att lägg upp lite bilder, men har tyvärr inga bilder på laptopen. Så det får bli en annan dag! Alltså det är så underbart väder ute så jag blir helt lycklig :) Trist att inte kunna gå ut och gå dock.. Jag var ute en sväng innan och krattade lite löv så nu får vi se om jag kan gå ikväll. Det är verkligen fruktansvärt att ha så här ont, men det är bara att bita ihop. Jag vet ju att det går över så fort bäbisen är ute. Helt ärligt så är förlossningen en befrielse på det viset, det gör ju bara ont en liten stund, denna smärta har jag levt med i en månad och kommer ha den i två och en halv till.

Har torka på idéer till kvällmaten just nu. Känns som om vi äter spaghetti och köttfärssås, korv stroganoff och kycklingcurry om varannat nu. Inte okej om jag får säga. Så snälla kom med lite sjyssta idéer till mat!!! Men den får inte ta lång tid att laga, det hinner vi inte med i denna familjen. Vi har roligare saker att göra än att stå vid spisen.

Igår fick Gekås ett besök av familjen Lundgren-Öberg. Blev inte mycket handlat, skulle bara köpamålarfärg så vi kan börja grunda väggarna. Det går faktiskt framåt uppe och det är kul. Håller på att fila på hur Sigges rum ska bli. Just nu lutar det åt vita väggar och en randig fondvägg som vi måla själva. Ränderna blir olika breda i olika starka färger. Och inte hela väggen, men större delen av den. I mitt huvud blir det fint, verkligheten är en annan. Men jag vill inte ha ett typiskt pojkrum (=ljusblått) och absolut inte en massa små nallar och hjärtan och leksaker på tapeterna. Sigge är en tuff kille och ska ha ett tufft rum! En tuff kille som idag ställde sig upp helt själv utan att hålla i nåt. Börjar gå snart kanske??

Näpp lite mer plock innan pappan kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Marika

Middagstips: Chili & Paprikacremefraiche som du värmer upp, i med kräftstjärtar och hackad dill. Till detta färsk kokt pasta! Yummie! Går att spädas med vanlig cremefraiche om det blir för hett för Sigge. Lax 10 min i ugnen, pressad potatis och Skagensås, du vet den där med smaken i locket! hur gott som helst och laxen tar 10 min i ugnen, potatisen inte många fler minuter om du skär dem i små bitar innan kokning.

2010-04-13 @ 16:40:01
URL: http://www.widenqvist.se
Postat av: ♥Jossan ♥

Ang vagnen på kullerstenar har jag frågat de som har bugga, och de tycker det funkar utmärkt.. Så jag tror inte det skall vara några problem. Jag gillar att den i princip inte väger ngt. Jag är likosm inte superstor, och köpa en vagn som väger typ 15 kilo utan bebis känns inte aktuellt.

2010-04-16 @ 12:37:17
URL: http://johannajossans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0