Ovanligt

Jag sitter i ett helt tyst hus. Det är ovanligt vill jag lova. Alfred ligger ute i vagnen och sover, MArcus och Sigge vilar middag och här sitter jag. Så underbart... Helt tyst och lugnt, inget gap och skrik. Såna här stunder värdesätter man lite mer nu än förr :)

Natten har vart okej, Alfie ville äta halv fyra och halv sju. Dock har han vaknat och velat ha nappen två gånger därmellan, men det får man ta, han somna ju om direkt :) Sigge har nån vana at vakna klockan TIDIGT nu igen. eller vid sex-sju, det är väl tidigt? Som tur är så är det Marcus jobb, jag menar jag går ju upp flera gånger på natten, han får ju sova i ett streck åtminstone ;) Men idag låter jag Marcus sova middag, det är han värd! Jag fick 1,5 timma igår så idag är det hans tur.

Jag håller på att skriva en arbetsansökan. Herre, det var längesen jag gjorde det sist.. Men det börjar bli dags att söka lite jobb nu, hade ju tänkt att börja jobba i januari. Detta jag söker nu är visserligen från augusti och chansen att jag får det är overklig, men rektorn tyckte jag skulle skicka in det ändå "för framtida händelser" som hon uttryckte det. Det klassar jag som positivt. I övrigt är vårt dilemma nu om vi ska låta Sigge börja på dagis 15 timmar i veckan eller inte. Han är en aktiv och social kille som behöver komma ut och det är inte säkert att det blir så mycket aktivitet här hemma i höst. På bvc tyckte de att vi skulle låta honom börja, testa åtminstone, men jag vet inte..Han är ju en liten plutt som inte ens kan äta själv :) Vad tycker ni? Snäll kom med förslag!!

Nä ett litet röj innan alla vaknar och det är full rulle igen. Imorn kommer Mariaoch Smulan med barn, ska bli otroligt kul!!!



Mina grabbar :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Svårt dilemma..

Hade du inte haft en till hade jag rådat dig till att vänta då han är liten sim du säger.. men nu tänker jag att det kan vara skönt för er alla om han fick leka av sig lite.

Han kanske inte behöver gå varje dag utan 3 dagar i veckan eller något. Men då han får lite extra stimulans utöver det ni ger. Men samtidigt får du fokusera på Alfie utan att ha dåligt samvete och kan ladda energi som du kan ge Sigge övrig tid.

Samt kunna få rå om dig själ lite oxå när Alfred vilar osv. Så tänker jag... kram

2010-08-15 @ 14:51:07
URL: http://vitahusett..wordpress.com
Postat av: Karin

Hmm...skulle nog satsa på öppna förskolan istället. Tycker det känns som att när de väl börjat dagis så hämtar man inte ut dem igen förrän studenten... tror man ska passa på att umgås med de så mycket som möjligt men jag vet att det är jävligt jobbigt att ha båda hemma. Svårt val...vilket du än väljer så blir det nog bra:)

2010-08-15 @ 15:44:46
Postat av: Maria

Som du skriver så är Sigge en väldigt social kille!! Så jag tror han kommer stormtrivas på dagis tillsammans med alla andra barn! Du och Alfred kan behöva den tiden tillsammans, plus att de blir lite lättare att vila för din del tills Sigge kommer hem... Jag tycker absolut inte att ni ska ha dåligt samvete om ni lämnar honom på dagis, utan tvärtom, jag tror de gynnar honom otroligt mkt!

2010-08-15 @ 20:28:46
Postat av: emlan

Att vi har haft delade åsikter om det där med dagis det vet du ju redan;) Hihi, det är ju upp till var och en. Men det du skrev att han inte ens kan äta själv kan jag säga att de lär de sig väldigt snabbt på dagis. douglas är jätte duktig, trots att han inte hann vara där många dagar.



Nackdel är ju att de kan bli mkt sjukdomar i början.

Men som du vet har jag ju inget emot att ha dem där när de är små...

Åh jag längtar tills mina skruttar får börja igen, så man kan få lite rutiner. 2 veckor har de kvar hemma då fidde jobbar helg.



Åhhh nu måste vi bara ses, tiden bara springer iväg!

Kram

2010-08-16 @ 12:58:49
URL: http://mysemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0