Måndagsmys

Ikväll kommer jag att vara ensam hemma för första gången sedan Sigge om till världen. Han och Marcus åker till Skåne och kommer inte hem förrän på onsdag. Kommer kännas mycket märkligt, men det är välbehövligt. Sonen har någon tendens att sova lite märkligt just för tillfället. I natt sov han visserligen som en stock men vaknade klockan fem och hade inga intentioner på att somna om. Fast han fick välling och allt så skulle haninte sova. Vid 7 somnade han en liten stund men kvart över var det dags igen. Detta tidiga morgonschema tillsammans med att nappen måste stoppas i flera gånger varje natt gör att mamman blir lite trött tillslut. Så nu ska jag få sova ordentligt två nätter förhoppningsvis. Men jag kommer nog sakna dem så det gör ont. Men Sigge har världens bästa pappa så jag behöver inte oroa mig för ett dugg, det känns bra.

Nästa torsdag mina vänner, nästa torsdag... Visst ska det bli underbart att sola och bada, men det jag ser fram mot mest är att slippa städa, tvätta, laga mat och allt tråkigt man gör hemma. Det är nu som vuxen och mamma som jag fattar vitsen med att åka på semester på riktigt tror jag :)

Tisdag och onsdag är det studier i Götet som gäller, ska bli skoj, är alltis skoj att komma dit. Jag gillar att plugga helt enkelt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0