Lång månad

Idag blev jag sjukskriven tills det är tänkt att Bob ska komma. Känns både och faktiskt. Det är jobbigt att inte kunna leva som vanligt, att inte kunna ta hand om Sigge och vara beorende av att någon annan tar hand om honom. Nu har jag världens bästa man som gör ett toppenjobb (nog bättre än jag då han har ett tålamod som räcker längre än mitt) men det är ändå aldrig kul att vara så beroende av någon. Å andra sidan har vi himla mysigt när vi är hemma alla tre. Vi kan fortfarande hitta på saker som inte är så jobbiga och vi får ganska mycket gjort här hemma. Om inte annat så får jag tid att vila med Sigge på dagarna vilket är otroligt skönt. Så det är bara att gilla läget. Hoppas bara att försäkringskassan godkänner också. De kan man aldrig lita på.

Fick akupunktur idag också för första gången i mitt liv. Det var en intressant upplevelse. Jag har alltid tyckt att det är lite hokus pokus med de där nålarna, men det hjälpte ju! Inte så att besvären bara flög iväg, men det var något som släppte, vilket gjorde det lättare att röra sig. Då nålarna stimulerar hormoner så hoppades jag på att de gör att Bob kommer ut nu, men det trodde inte sjukgymnasten. Men jag tror det :) Bäbisen är klar om två dagar sa läkaren så då är det bara för den att leta sig ut.

Dock började läkaren prata om en eventuell igångsättning i vecka 39-40. Det vet jag inte hur jag ställer mig till ännu. Han sa i alla fall att det inte är så bra för mig att gå över tiden med dessa smärtor och visst håller jag med om det, men igångsättning... Nu har jag ingen som helst erfarenhet av det, men jag har "hört" att det kan bli en långdragen och smärtsam procedur då kroppen och bäbisen kanske inte är redo. Nyfiken och vetgirig som jag är var jag tvungen att åka hem och googla på igångsättning direkt och det verkar som om det jag hört stämmer. Till och med när jag läser på vårdguiden. Men jag skulle prata med min barnmorska om detta.

Marcus står uppe och tapetserar och jag hade tänkte att sätta mig med Sigges fotoalbum. Får se om jag orkar det, sänen lockar lite också.. Imorn är det kalas för Sebastian som fyller 15 på lördag.

Chip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0