Jepp jepp

Har fått riktigt mycket gjort idag, det gillar vi! Då Sigge är expert på tvättmaskinen just nu så blir det av att det tvättas en del här hemma och det är gött. Gillar inte att ligga efter med en massa tvätthögar. Sen att de inte kommer in i garderoberna med racerfart är en annan sak..

Efter tvätteriet gick vi och vilade. I två timmar. Det var skönt för min sargade kropp. Efter lunch gick vi in till stan och uträttade en massa ärenden. Bland annat lämnade vi in vårdvalsblanketterna, köpte lite kläder till bäbisen och lite kläder till Sigge. Sen gick vi hem och vilade i en timma igen. Ibland är det jobbigt att vara mammaledig ;)

Vi var tvungna att köpa nya kläder till lillkillen, han växer ju som ogräs. Visserligen hade han bara gått upp 200 g den sista månaden, men vuxit två cm. Vilket syns på hans byxor som flaggar på halv stång. Och det är så fult!!! Så nu väger han 11,4 kg och är 80 cm lång.

Började plocka fram lite av Sigges bäbiskläder när vi kom hem, det var inte mycket unisex där inte. Undra om vi kände på oss att det skulle bli en kille innerst inne, för det var mycket kläder som var pojkiga. Nu bryr jag mig inte så mycket om det där med kill- och tjejfärger, men pappan gör det. Inte jättemycket, men mer än mig iaf. Så de gröna, bruna, vita och orange kläderna fick följa med i bb-väskan. Det passar väl till både kille eller tjej?

Imorn kommer Karin och Emmelie med barn, ska bli kul! Men de får stå ut med hur det ser ut här hemma. Lite som en förskola skulle jag likan det med. Inget omtåligt i barnhöjd, leksaker överallt och konstanta smulor under bordet. Spelar ingen roll hur ofta vi dammsuger, det är alltid smulor nder bordet ändå. De kanske växer där?

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag gillar oxå att tvätta... Men sen när jag vikt allt fint. Och oftast har jag lagt ihop allt så det är sorterat redan i tvättbacken står den inne i walkinC ouppplockad. Så börjar man ta ett plagg. De andra rasar. Man tar ett till. Sen är backen i oordning och man får börja om. Varför är man så usel på att lägga in det i garderoben direkt? Varje gång jag står där och viker om och in i skåpen säger jag nästa gång... Händer ju aldrig.

2010-05-26 @ 17:40:22
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Johanna

tycker dom färgerna funkar på båda. Jag har vitt grönt och blått på en body till bb. Sen en skön omlotttröja jag haft, den är randig med vit botten och turkos, gul och rosa ränder, den ska bli första plagget då den varit min.. Får passa båda könen. Sen har jag valt vita byxor till bb. Passar allt tänker jag. Man kanske får en body i present på bb då passar det iaf.

2010-05-26 @ 17:45:16
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0