Måndag

Idag har vi haft en häktisk dag. Först till BVC med Sigge, föräldragrupp på schemat plus vägning och mätning. Vi var två stycken på gruppträffen, inte särskilt inspirerande. Dock berättade jag för dem att vi har bytt vårdcentral och BVC, så detta blir sista gången som Sigge var där. Nästa gång ska vi till Familjeläkarna, kanske till och med att Bob hinner före till nya BVC. Jag gillar vårdvalsystemet! Det gick att kolla statistik på landstingets hemsida hur vårdcentralerna uppfyller vårdgarantin på en vecka. Vår gamla hade 89 % den nya 100 %. Det känns helt rätt att byta!

På eftermiddagen var jag hos barnmorskan, medan Marcus tog sen lunch och var hemma med Sigge. Sigge brukar få följa med annars,  men han är ju överallt i detta lilla rum och det är svårt att koncentera sig på samtalet med bm. I alla fall så var allt bra där. dock har bäbisen redan sjunkit ner.. Det är tidigt, ett par veckor tidigare än "normalt". Hon kunde givetvis inte svara på om den kommer tidigare, men för mig gör det inte ett dugg. Både jag, Marcus och Sigge är trött på det här nu. Att inte kunna röra sig obehindrat med en 11 månaders är jobbigt och det tär på humöret att inte kunna göra vad man vill. Det tär mer på humöret mer än vad renovering gör. De ni! Så nu tycker jag inte det är så konstigt att det känns som om den ska trilla ut, för det är den ju på väg att göra ;)

Sigge är 11 månader idag. Det firade vi med att lära oss att klättra upp i soffan. Ingen rast ingen ro. Men ack så kul! Bara hans humör blir bättre snart så är det ännu roligare.

Imorn ska vi köpa födelsedagspresent till pappan. Lite bäbiskläder ska vi försöka få tag i också.

Bjuder på en solstrålsbild :)


Kommentarer
Postat av: ♥Johanna ♥

vilken godbit,..



vi har oxå bytt till privat vård, i nuläget år det vårdcentral bara. Får se med bvc, vår nya vc har ingen bvc tror jag utan man går till läkaren familjen har. iof så vazr det i london när jag bodee där, man hade sin housedoctor.

Men jag testar kommunens bvc nu då det är dom som kör föräldragrupp å sånt. Måste ju hitta lite polare att hänga med om dagarna...

2010-05-24 @ 22:17:20
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Anita

vilken underbar bild på Sigge! Längtar efter honom - och er... trist bara att jag inte kan följa med i helgen.

2010-05-24 @ 23:07:09
Postat av: Emlan

Jag hade ju samma problem med Dogges humör vid den åldern...höll på till han hade passerat året.. Nu är de som bortblåst...dock är han en bestämd kille och visar tydligt om det är nåt han inte vill.

Sigge är urgullig på kortet, solsken hela dagen:)

Måste träffas snart!!!!!!! Kramar från mig å grabbarna

2010-05-25 @ 11:10:37
URL: http://mysemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0