Gött

Jag blev godkänd på min examination idag, den största i denna kursen!! Om ni bara visste ur skönt det känns.. Det har varit en stor sten i min mage som släppte idag efter responsen från fröken Lisa. Dessutom var det inte mycket hon hade att påpeka, vilket kändes ännu bättre. Jag är nog trots allt ganska duktig... Jag har tvivlat på mig själv i denna kurs, funderat på om jag ska fortsätta överhuvudtaget och velat fram och tillbaka. Mycket beror nog på de två små här hemma som tar mycket tid och energi, vilket gör att jag inte hinner läsa så mycket som önskar. Idag fick jag dock ett kvitto på att det trots allt fungerar och att jag gör det bra. Sen har jag en underbar sambo och en fantastisk familj som ställer upp när jag behöver plugga, det älskar jag dom för. Det och mycket mer...

Nu tror jag minsann att Alfreds tänder kommit upp ordentligt. Han somnade utan protest och gråt idag och sover så gott ännu så länge, så det känns hoppfullt. Dessutom fick han en 1/2 dl majsvälling i ersättningen ikväll, det borde mätta lite bättre. Igår och ett par dagar innan i veckan har han ätit  gröt klockan 6, 210 ml när han ska sova, ändå vaknat vid 11 för att äta lite till, kanske 150 ml. Sedan vaknar han ändå på natten för att äta en skvätt och sen bajsa och sova till 8. Och då ska ni veta att maten är det sista vi tar till och vi försöker med bara en liten skvätt för smakens skull, men det räcker inte. Han är hungrig!! Och på bvc sa de för ett tag sen att om barnet är närmare halvåret och slutar att amma så kan man börja med majs- eller risvälling istället för ersättning. Majsvällingen innehåller inte gluten och majs äter han som puré så vi bestämde oss för att testa. Hoppas inte han får ont i magen bara..

Förövrigt är han så gullig nu när tänderna kommit. Han gör så konstiga och roliga grimaser för det är ju nåt i munnen som inte vart där innan. De är liksom i vägen.

Imorn ska vi till bvc på föräldragrupp. Egentligen har jag allt i ganska färskt minne men Sigge tycker det är så kul där. Det finns massor med leksaker och en rutschkana.. Han är så nöjd när vi går dit så jag gör det lite för hans skull och dessutom är det så kul att träffa de andra bäbisarna. De växer och lär sig en massa från gång till gång. Och självklart är det urkul att träffa mammorna också :)

Näpp, lite kaffe och sen sängen med min nya bok. Har äntligen fått tillbaka min läslust. Har saknat den!



Kommentarer
Postat av: Johanna

hurra hurra hurra hurraaaaaaaaaa!

Du är bäst! Klappa dig själv på axeln ordentligt som gjort detta trots barnafödande och en liten till.

Du är bra Linda!

2010-11-17 @ 21:28:59
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Lena

Bra jobbat Linda!!!!!

2010-11-18 @ 18:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0