Gravid katt?!?!

Har tagit lite ledigt från bloggen några dagar. Har känt det sista att det har vart lite för mycket och då känner jag att jag måste prioritera bort lite saker och då är blogg och datorsittande två av grejerna.

Skolan har tagit en massa energi, Alfreds halvbra sovande är lite jobbigt, vintern suger ba**e, Sigges humör är lite upp och ner vilket gör att jag blir lite trött ibland. Detta är några saker som fått mig att ta det lite lugnare nu, eller åtminstone inte ha en massa måsten samt att göra lite saker på egen hand. Har vart på spinning några gånger denna veckan och det är riktigt gött. Då får jag avreagera mig lite om barnen vart gnälliga ;) Jag känner av ganska snabbt när det börjar bli för mycket. Jag får svårare att sova, känner mig stressad för minsta småsak, funderar mycket och då är det dags att sakta ner på tempot innan det går för långt. Som tur är känner jag igen symptomen tidigt och vet vad jag ska göra. Så därför görs det inte många knop här hemma på dagarna nu.

Majsan ser ut som om hon ska ha kattunga när som helst! Hon är seriliserad, men fan vet om inte veterinären missat nåt för hon är så tjock. Det bara small till och så bev hon jättetjock, ligger inne och sover och äter. Kan ju vara just det faktum att hon inte är ute och springer som gör att hon blivit tjock plus vinterpälsen, men det verkar ändå misstänkt.. Jaa, hur som skulle det nog bli otroligt söta kattbäbisar, luddiga små vita bollar :)

Nä, sängen kallar.. Får se när Affe börjar böka..



Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt du vet vad det beror på iaf. Våra nätter är ett helvete just nu, ungen vaknar sedan 8 nätter VARJE natt. Och är vaken mellan 1½ till 4 timmar.

Mitt i detta vart hon ju sjuk så jag förstår ju att det påverkar men dom nätterna låg hon iaf med stängda ögon och var lite gnällig och då räckte närhet. men när hon har värsta gymnastikpasset varvat med lite sur och joller. gahh. Har ingen napp eller bröst heller att erbjuda.

i natt gnällde hon konstant(inte gråt eller skrik utan gnäll) i 3 timmar om jag inte konstant rullade vagnen eller buffade henne i rumpan.

Vet inte vad jag skall göra...

Dagarna blir ju mer eller mindre förstörda, hon sover inte mer på dagen utan snarare tvärt om. Plus att hon är ju så trött så hon bara gnäller vid minta motgång, tex kexet tog slut, buhhuuu. Leksaken gör inte som hon tänkt, buhuuu. Mamma försvann utom synhåll, buhuu. Nu har jag precis gett henne mat och nattat om henne. Hon ligger inne i sin säng och stökar, väntar på att hon skall bli sur och protestera.



Hoppas du får sova någorlunda.. Förlåt för mitt gnäll :-)

2010-12-14 @ 00:01:31
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Johanna

men hu Linda, beklagar det som drabbat din vän, vad hemskt. Gud vad jobbigt även för alla runt omkring.



Stor kram till dig!

2010-12-15 @ 23:00:20
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0