Ingenting

Jag har nog egentligen inget intressant att skriva, nåt som intresserar den lilla skara läsare. Men tänkte ge er ett livstecken ändå. Marcus är och tränar fotboll, barnen sover, jag är nysprungen och nyduschad, dricker kaffe och äter skorpor med smör och marmelad. Riktigt mysig måndagkväll! Det händer liksom inte så mycket jag kan skriva om och jag har inte ork att analysa nåt för analyserar gör jag i varenda arbete jag lämnar in till skolan. Det får räcka såhär.

Livet är rätt skönt nu i alla fall och det känns bra. Att Alfred har börjat sova bättre gör att allt annat flyter på så mycket bättre. Han sover inte riktigt hela nätter igen, men han vaknar bara en gång för att äta och därmellan märks han inte så mycket. Sigge är också nöjd och glad. Idag tog vi ett beslut angående hans förskoleplacering. Han kommer inte att få någon plats där vi önskat nu i januari. Så jag ringde till expeditionen och sa att de kan ändra hans inskolningdatum till augusti, då Alfred ska börja. Dock får man bara lov att gör en ändring i sin ansökan, men då "krävde" jag att detta inte ska räknas som en ändring så jag gör dem en tjänst. Det är nämligen fullkomligt kaos när det gäller kommunala förskoleplatser i Falkenberg och de har så galet mycket att göra. Föräldrar ringer, media ringer, osv. Hon sa att det nog skulle gå att ordna så nu få de allt lova detta.. Vi ska ringa dem i vår igen och se till att bröderna kommer på samma dagis, jag tänker INTE skola in två barn samtidigt på två olika dagis. Nää, där hoppas jag att de är resonliga. De står dock i kö på Montessori också, så vi får se vart de hamnar.

Ni missar väl inte Så mycket bättre på lördagar? I särklass ett av de bästa program jag sett på länge. Nästan att På spåret får konkurens. Jag önskar att Petter vore min vän. Han är så skön, streetsmart, lugn, snygga kläder, ja jag gillar honom. Vi skulle ha mycket att prata om.

Nog blajjat, är lite trött så jag ser inte vad jag skriver...

Caio

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att veta att du lever ;-)

Bra det där med att det inte räknas som en ändring, hoppas dom står vid sitt ord.



kan du inte skriva lite om varför du funderar på Montessori?



Här tycker jag dagiset ligger i dåliga lokaler där dom inte har en egen gård så det alternativet går bort, utedagiset som jag varit mest sugen på är undr granskning av kommunen då det fått massor med anmälningar av olika anledningar på sig.

Har även en kompis som jobbat där men slutat då chefen inte är bra.

Synd då jag gillar konceptet.

Så Alva står i kö till dagiset här på vår gata. Ser dagiset från vårat hus så det känns bra.

Beslutet att välja det som första val och det andra dagiset i Vibble som andra val grundar sig i att många förskolelärare som jg känner som jobbar på andra dagis och vissa på Snobben säger att det är ett av de bästa på ön.

Mina syskon gick där som barn så mina föräldrar har varit nöjda. Men största anledningen är att det är i området där vi bor och jag tänker att då får Alva vänner som bor här i Vibble- själv gick jag hos dagmamma och i skola på andra sidan stan från vart vi bodde. Detta resulterade i att jag inte hade några vänner där jag bodde.

Dock är jag ändå rädd att verksamheten inte är bra, att man väljer att gå där man bor och kanske får vara mindre nöjd med verksamheten.

Fast jag vet att barn har det bra på dagis känns det ändå jobbigt att andra skall "passa" och uppfostra mitt barn.. men det är väl en naturlig känsla antar jag.

2010-11-08 @ 22:41:19
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Johanna

Åhhh vad jag vill bo i Falkenberg och sätta mina barn på engelsk förskola. Tycker absolut ni skall sikta in er på Montissori.

2010-11-11 @ 11:04:27
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0