Hinner mer nu?

Får se om jag hinner nu då.. Siggefis är vaken men Alfred sover..äntligen.. Från att ha varit en mönsterbäbis har han blivit en monsterbäbis! Inget duger åt honom just nu, inte ens ligga i mammas famn hela dagen. Han har börjat vakna på nätterna, flera gånger, äter inte, är bara tjurig och vill inte leka på golvet. Jag blir tokig snart!! En sak är om det är så på dagarna, men när det fortsätter på nätterna också, då är det inte kul. I natt vaknade han halv 2 och skulle ha mat. Han ammade och jag gav honom till och med ersättning för jag har fått för mig att det inte räcker med amningen. Han somnar om och vaknar halv fem igen. Äter lite till, somnar om, men inte så hårt så han ligger och bökar och stånkar och jag kan inte sova, inte ens med öronproppar! Sen vaknar Sigge kvart över sex och tycker det är dags att gå upp. Idag på dagen har inte Alfred sovit heller och framför allt inte ätit, varken tutte eller flaska. Han bara skriker och spottar och fräser. Nu sover han åtminstone efter att ändå ätit litegrann. Han har faktiskt sovit i 1 h och 20 minuter och jag har bara fått stoppa in nappen två gåmger. Hoppas för allt i världen att det är en fas och att det går över jäkligt snabbt! Puuh.. Jag blir så trött.. Har bestämt mig för att detta inte ska vara nån gnällblogg, men jag måste. För nu tycker jag det börjar bli jobbigt. Dock tror jag att han har ont i magen.. Han har bara pooat en gång sen i torsdags och den blöjan var knappt halvfull. Han har fått massage idag och tänkte fortsätta med det så vi får hoppas att det blir bättre då och att magen kommer igång bättre.

Nu har jag fått bläka av mig lite. Dagar som dessa kan jag inte låta bli att fundera över hur det hade varit att få byta dag med någon tillfälligt. Men när båda sover i sina sängar på kvällen och allt är undanröjt eller när Sigge kommer och ger en av sina goaste kramar vill jag inte byta liv med någon för allt i hela världen!

<3


Kommentarer
Postat av: Emlan

Linda, de blir bättre det vet du. Håll ut...å be om hjälp om så behövs!!!! Jag hjälper gärna till....Sigge kan komma hit å busa eller om ni kommer allihop så kan jag försöka underhålla lillfisen. Åh gnäll orkar jag lyssna på...

Men som sagt de blir bättre, ja lovar!!! Man måste ha dåliga dagar för att uppskatta dom bra.

Massa styrkekramar Emelie

2010-10-04 @ 19:49:12
URL: http://mysemlan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fasen, våra bebisar är ju precis likadana.

Alva vill heller inte äta, ett jäkla knölande, ska äta 2 sec för att sen slå bort flaskan.

Å du får gnälla,.. brukar kännas bättre då.

Alva knölar med allt just nu, dock var denna natt okej. Dom jäkla faserna är ju hela tiden... Blääk.

2010-10-05 @ 12:33:49
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Johanna

ja, håller med dig, dom kliver tillbaks verkligen för att ta storkliv framåt.

Dock är jag nu helt säker på att Alva hade en fas nu för de senaste två dagarna har hon börjat med massa nytt; ta sina fötter, göra ljudläten i olika tonarter och ljudnivårer, aj i mammas öron. Förflyttar sig på mage runt på filten. kan dock fortfarande inte vända sig från mage till rygg.

Sträcker upp huvudet ock kroppen emot en när man skall lyfta upp henne. Händer verkligen saker varje dag. Så nu kan jag lite bättre stå ut med detta. Måste väl hända massa i hennes huvud och kropp.



Alva blev inte påverkad alls av sprutorna, grät inte när hon fick dem, sen gav vi alvedonsupp på kvällen i förebyggande syfte. Hon sov bra på natten och jag märkte inte av att hon hade ont i benet dagarna efter. Så vi hade tur.

Andra bebisar vi umgås med nu hade någon bla jätteont i låret i flera dagar, en fick jättehög feber och var otröstlig i princip två dygn så dom åkte till akuten osv. Så det verkar variera enormt.



Vi får hålla tummarna på att Alfie inte får några större biverkningar.

2010-10-06 @ 10:04:36
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0