Kort som vanligt..

Hinner ju aldrig att skriva, så detta inlägg blir säkert kort. Jag har lyckats att få båda två att sova samtidigt och det är så skönt att få den här lilla stunden för sig själv. Äta lunch i lugn och ro, surfa lite, ta lite kaffe och andas :) För här är fullt upp och då menar jag verkligen fullt upp! Visserligen har jag två relativt snäll pojkar för tillfället. Sigge är otroligt nöjd med tillvaron och Alfred börjar bli det också. Han har lärt sig att vända på sig, antaglligen är det en rejäl utvecklingsperiod han befunnit sig i därav gnället. Vi har kört en variant på sova hela natten racet med honom i två nätter och det funkar klockis! Han vakna första natten och var skitarg och skulle ha mat, men han fick ligga kvar och gnälla i en halvtimma sen tog Marcus upp honom och la jämte sig, då lugna han ner sig och somnade om och sov till 7. I natt var han vaken en gång men det räckte med nappen och lite vyjss så somnade han igen. Nu ska jag vara helt ärlig, det är inte jag som skött nätterna, det är Marcus, jag har fått ligga i gästrummet :) Men han ville det för han sover mycket bättre än jag och tycker det är viktigt att jag får vara utvilad när jag är hemma med barnen. Och det älskar jag honom för, det och massa fler saker..

I måndags fick Alfie sin första spruta, men det har gått bra. Han har inte haft feber, men jag tror han har ont, för ibland kommer det såna skrik som när han har ont :( Han fick faktiskt en alvedon i morse och nu sover han så gott i vagnen. Han väger numer 8140 g och är 66 lång. Mer perfekt kan man inte följa sin kurva menade sköterskan så det är ju roligt att höra.

Måste ta tag i min examination också, känner att jag vill förtjäna det där stipendiet som jag fått ;) 15000 kr för att fylla i ett papper och läsa en utbildning som jag själv valt, det gillar jag! Åhh vad jag filar på vad vi ska göra för pengarna...

Snart är lugnet över, bäst att dricka lite kaffe också :)



Mina bästa!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt sprutan gick bra.

kan du inte berätta mer om Sova hela natten, alltså jag kan inget om det, berätta hur du gör inte som man ska.

Alva sover klokt igen men jag måste ha ngn taktik om det börjar krångla.



Vi har världens bästa killar, jag matar inte natt/morgonmålet runt 5-7 där. Det gör Erik. Lyx.



Tycker det är svårt att roa en 4 månaders om man är hemma en heldag och inte åker på massa aktiviteter.

Gymmet, leka på filt, på både mage å rygg. Sjunga, gå ut en promenad. Men mer då? Hon skulle om hon fick bestämma stå upp hela dagarna. Å det gååår inte. När kan man börja med gå-stol?

2010-10-13 @ 21:03:12
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0