Plugg

Nu får det räcka med pluggande för idag, orkar inte mer. Mitt huvud är fullt med kartläggningar, åtgärdsprogram, observationer, analyser och referenser. Men skoj är det! Jag har lärt mig massor denna kursen, både om specialpedagogik och om mig själv. Det är det som är det roliga, att jag har lärt mig så otroligt mycket under denna utbildning. Jag trodde att jag var en kompetent och lyhörd lärare som var bra på att se eleverna behov. Men efter snart tre kurser på specialpedagogutbildningen så har jag insett att jag var nog bra på det, men jag kan bli så mycket bättre. Och har blivit så mycket bättre. Och ska bli ännu bättre ;) Någonstans börjar jag nu förstå vad det är för skillnad på lärare och specialpedagoger, innan var jag rätt säker på att vilken pedagog som helst (läs: jag) skulle kunna jobba som specialpedagog, men neeej så är det inte. Specialpedagoger har ett mycket mer open mind och en förmåga att se saker ur olika vinklar, samt en teoretisk förankring. Nu orkar jag inte utveckla det mer, men jag tror jag kommer älska att arbeta som specialpedagog. Om jag bara får nåt jobb.. Jag har ju inte ens ett vanligt jobb..

Tror det blir marsch in i sängen nu. Jag får ju för f*n aldrig sova. Vet inte vad som flugit i Alfred. Han har vart i en utvecklingsperiod i två månader nu. Han som sov hela nätter från dag 1 tills han var två månader har de senaste månaderna vaknat flera gånger varje natt för att äta, böka eller vilja ligga hos mamma eller pappa. Det sista gör mig dock inte så mycket, men det jobbiga är att behöva vara vaken varje natt. Det glömde jag säga till Marcus, att jag önskade mig obegränsad natt- och morgonsömn en dag i födelsedagspresent. Jag fyllde i går, men kanske kan få det i efterskott? Nu får jag ju allt som oftast sova i gästis, men jag vill sova läääänge nån gång.

Nä, han är lite bråkig nu lillebror. På dagarna är han inte särskilt glad heller. Han sover hyfsat på dagen, men under sina vakna stunder kan han vara riktigt arg och inte så nöjd med tillvaron. Han har ju vänt på sig ett tag nu, dock är han fortfarande för klen i nacken, så han orkar bara ligga på magen max 10 minuter. Och ALLT ska vara i munnen, händer, mammas händer, leksaker, men inte nappen. Nope, bara när han sover kanske den duger och då bara när han sover på dagen. På kvällen somnar han i stort sett alltid utan nappen. Jag blir inte klok på lillebror! Tur han är söt och att jag har Marcus som hjälps åt med mig :)

På lördag är det stora biltittardagen. Vi ska åka till Halmstad och kolla, men det lutar åt en Volvo v70. Dels för att det är en bra bil, man vet vad man får. Annars var vi inne på Passaten, men det finns så otroligt få häromkring, så då får man liksom ta vad man får eller vänta länge på att något ska dyka upp, vi kan inte det... Volvo finns hur många som helst och man kan välja lite vad man vill ha för finesser i och med det. Sedan tycker jag att det är en riktigt fin bil, men fy sattan vad mycket pengar det är! 180-200 000 får vi nog betala..

Gonatt

Kommentarer
Postat av: Johanna

dyrt med bil, passat är poppis, vi hade flyt... vr bil hann bli såld innan vi hann se den på riktigt. Vi såg den i ett reklamblad först. Men tur i oturen, köparen blev sjuk så köpet drogs tillbaks. Så vi fick den. Å storprutare som jag är prutade jag så klart :-)



Tycker du är så duktig som orkar plugga och har TVÅ småbrn, det är ngt att ha i CVt det.

Du kommer lätt få jobb.



Ang sömn, Alva har jag nsett i efterhand hade en rejäl utvecklingsperiod mellan 4-5 mån.

Hon lärde sig massor, växte massor på längden och allt blev bättre när vi började med mat.

Grejen är att hon nu blir galen när vi äter och hon sitter med vd bordet, vill oxå ha. Så idag har jag köpt majskrokar.

Har börjat med naturell gröt på kvällarna oxå så sömnen har blivit bättre. Så Alfie kanske vill ha mer mat..

2010-10-29 @ 23:26:37
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0