Snö?

Kul med snö den 21 oktober. Jag kan nog räkna på fingrar de åren som det snöat innan min födelsedag, den 27 oktober. Nu MÅSTE vi iväg och köpa vinterkläder till Sigge. Jacka har jag redan hittat, men overall är det värre med, tror jag åker till Ullared. Det är inte så noga för honom i år då han inte ska vara på förskolan anser jag. Skor har han och vantar och allt, så sen ska han nog klara sig.

I går var det den värsta dagen hittills att vara hemma med båda två. Sigge gnällde hela dagen och bara han snubblade så blev han ledsen och så höll det på. Alfred åt och skrek hela dagen och sov några halvtimmar då och då. Han vägrade att amma, dagen innan ammade jag honom hela dagen utan problem, men igår så var det totalstopp! Han åt bara flarramat och sov ett par halvtimmar då och då. Jag skulle tro att han växer.. Sen funderar jag på en sak, kan dessa små ha växtvärk? Jag minns själv när jag hade det som ung och med tanke på att dessa små växer så galet snabbt så är det kanske inte nån omöjlighet? Det där med amningen förresten, vill han inte mer så ska jag inte tvinga honom, på ett sätt skulle det tom kännas enklare om han bara åt flarra, för att vi har ju fullt upp här hemma.Men sen tänker jag, amning är ju det bästa för dem, och om han så bara vill ha på morgon och förmiddag så är det väl bättre än inget. Så vi får väl se vad han bestämmer sig för. Just nu ligger han ute i vagnen och sover så gött. Han har lyckats få av sig en vanten, men det får vara, jag vill inte väcka den björn som sover ;) Det som jag tycker är jobbigast med såna dagar är mig själv... Jag blir en sån tjat- och gnällmorsa som jag inte vill vara. "Sigge, gör inte så, klättra inte där, ajaj, neeeej..." Och så höjer jag rösten.. Nää vill inte vara sån, så när Marcus kom hem fick jag avreagerat mig och sen sov jag i gästrummet inatt, då blir allt mycket bättre. Som Emelie säger, pigg och utvilad mamma = glada barn :)

Om en stund kommer Emelie och Douglas! Ska bli mys, vi har inte träffat dem på hur länge som helst! Hoppas bara att Sigge är på bra humör och kan tänka sig att låna ut sina leksaker.. Det är inte alltid han vill det serrni, och han blir dessutom arg om någon tar dem ändå :) Men det ska nog gå bra!


Denna jacka blir det nog till Sigge i vinter. Det är en softshell, tror det passar honom, han måste ju kunna röra sig och de är lite tunnar fast varma ändå. Och han har ju en turkos/vit POPmössa som passar till :) Alfie har dessutom en turkos overall, så det blir la fint ihop.

4 gravid/sambokilon borta, men många kvar ännu.. Men det går åt rätt håll!


Kommentarer
Postat av: Emlan

Super skoj att träffa er idag, trots min knähund/gnällfis till pojk. Han sover redan. Hoppas nu att vi kan ses om två veckor. Massa kramar

2010-10-21 @ 19:09:23
Postat av: Jeanette

Skitfin jacka :) Han kommer bli urtuff i den.

Anledningen till att vi flyttade va att vi blev bemötta så jäkla illa av våra fd hyresvärdar.

Och vi bodde på andra plan vilket blev helt konstigt med vagnen.

Vi försökte byta till bottenplan (Eftersom vi trivdes ganska bra där) Men de vägrade låta oss flytta ner ett plan! De tyckte vi skulle bo i den ett år innan vi kunde byta.

Kan ju inte säga att dessa är mycke bättre här. Visst har det blivit lättare med vagn och sånt...men hyresvärden är väl inte jättebra och grannarna förfälliga.

De lägenheterna där borta ägs av våra förra hyresvärdar. Vet inte hur mycke bättre det blir.

Men har satt upp oss på andra markplans lägenheter. Bara hoppas det blir någon ledig snart.

Kram kram

2010-10-25 @ 12:18:12
URL: http://mammatillAyline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0