torsdag 14/10/10

Idag har vi vart på föräldragrupp och jag tog med båda barnen dit. Det får bära eller brista tänkte jag och det bar.. Så jag är helnöjd. Vi har världns bästa bvc med en stor lekhall så Sigge är ju praktiskt taget i himlen när han är där. Jag frågade de andra om det störde dem att han var med men de tycker att han är så snäl och go så det var inga problem. Tur att vi har fått ett väluppfostrat barn ;) I övrigt pratade vi om mat idag, jag har det ju ganska färskt i minnet så det var la inget nytt, men det är alltid kul att träffa andra mammor och bäbisar. Det blir inte lika mycket nu som det blev med första barnet så vi får passa på. Båda pojkarna sover som stockar så det tröttar ut dem att ha skoj :)

I natt var det ett litet bakslag med Alfreds sovande. Han vaknade vid två och var skitarg och lugnade inte ner sig så Marcus fck ta över honom till sig. Han somnade om efter lite bråk och sov till sju, halv åtta nånting. Så vi kan ju konstatera att han inte är hungrig på nätterna när han vaknar iaf. Det är bara en ful ovana och det ska vi vänja oss av med.

Imorn åker jag och pojkarna till Borås och hälsar på faster Agneta. Otroligt mysigt ska det bli. Vi ska även passa på att hälsa på min kusin som arbetar som butikschef på POP i Borås. Får se om jag kan klara av att inte handla nåt... Skulle inte tro det...

Min kamp att få bort gravid/sambokilona går bra! Snart tre kilo borta på två veckor, det är jag nöjd med. Ändå äter jag mycket och ofta, men rätt. Glass äter jag också och så länge jag får lov att äta min apelsinchoklad från SIA så klarar jag vad som helst ;)

Lite kaffe innan de vaknar sa jag försöka hinna med, sen får vi se vad som händer i eftermiddag. Skulle tro att Alfred vill fortsätta vända på sig och Sigge vill se på barnkanalen, leka med dockvagnen eller matservisen eller lysna på musik. Vilka dagar jag har egentligen.. Innan avskydde jag att vara mammaledig, men det blir bara mysigare och mysigare. Så jag tror inte att jag börjar jobba efter jul, jag stannar nog hemma hela våren :)

Kommentarer
Postat av: emlan

annars kan du ju springvika hos oss lite om du vill..vi har ont om vikarier. (å man kan anmäla till vikpoolen att man bara vill jobba hos oss) En tanke iaf;)

2010-10-14 @ 13:33:22
Postat av: Johanna

Härligt att dagarna flyter!!



Åhhhh, kontakter inom POP, bra med rabatt!



Alva fuskade nog med sin vändning, har inte sett det fler ggr efter enda och första häromdagen.

Skall säga att Alfie klarar det.

Hur mycket yngre är han än Alva? hon är född 27 maj.

2010-10-14 @ 19:09:43
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Johanna

Alva äter så kasst om dagarna så jag vet inte hur det är med det där hunger-biten. Hon drar ju 150 ml om natten utan problem. Men skulle vilja få bort den dåliga grej vi hamnat i, att hon börjat äta en gång på natten.

sen har hon börjat knöla med mat överhuvudtaget, hon vägrar i bland äta fast hon är hungrig men på nattmålet äter hon klockrent så då är jag glad att hon får i sig.

2010-10-14 @ 22:26:36
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0