Alfie

Nu är även Alfred ett barn i Guds familj. Detta skedde som bekant i lördags eftermiddag och jag måste säga att det gick relativt bra. Han sov i stort sett hela förmiddagen så vi hoppades på att han efter lite mat skulle hålla humöret uppe under själva dopet. Och han var glad ända tills det var dags att doppa huvudet i vattnet och sedan visas upp i kyrkan, det var inte så kul. Men efter det så fick han komma till mamma och då blev allt bra igen och han somnade. Faddrarna Martin och Mattias gjorde ett kanonjobb, de kommer bli superbra som faddrar, jag är övertygad om att de kommer göra sitt bästa för att leda Alfred (och Sigge) på rätt väg i livet och hjälpa till om mamma och pappa blir lite trötta nångång.

Namnen Alfred fick är i ordning: Alfred Bob Håkan. Alfred hette min morfar i andranamn, älskade morfar som gick bort 2006. Faktum är att det var det enda pojknamnet som vi var överens om, egentligen var det inte överst på min lista, men vi är ju två om Alfie så vi fick kompromissa lite. Men jag älskar namnet, jag tycker det låter så snällt, den som heter Alfred är en snäll person. Se på Alfred i Emil.. Bob var Alfies arbetsnamn i magen så det var givet att han skulle heta. Vissa kallar honom för Bobby nu med och det gillar jag :) Håkan är kort och gott efter min pappa, bästa älskade pappa!

Väl hemma i residenset efter kyrkan åts det underbara smörgåstårtor med vin eller öl till och till kaffet moccatårta eller cupcakes. Jag gjorde två olika sorter, morot och choklad med valnötter och kokos i, båda med philadelphiatopping. Det var nog uppskattat för det blev lite, lite smörgåstårta över och nästan ingen moccatårta. Smörgåstårtorna hade vi inte gjort själva, men resten har vi knåpat ihop.

Alfred fick otroligt fina presenter, bland annat fina klassiska sagoböcker, guldhänge till halsbandet, en underbar ängel av en lokal konstnär, spargris och speldosa i samma serie, spel, nallehund och massor med pengar. Har garanterat glömt nåt, men det var så mycket saker att jag knappt minns allt utan att behöva gå ner och kolla.

Slutligen, tack alla underbara som bryr er så mycket om våra barn!! Det är rörande att se att vi har så fina människor i vår omgivning. Tack. Tack. TACK


Kommentarer
Postat av: Maggan

jag tror jag är kär i Alfie.

2010-09-22 @ 10:16:43
Postat av: Linda

Och vi är kära i dig <3

2010-09-22 @ 19:55:31
Postat av: Johanna

Sötnos... Mysigt med dop och fina presenter.

2010-09-24 @ 14:48:22
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Johanna

Absolut får du sno...

2010-09-28 @ 17:09:35
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Johanna

absolut får du sno.

Alva är oxå i nån jäkla period.

Har börjat vakna och äta om nätterna, i natt åt hon 3 ggr. Hon har aldrig gjort det sen hon föddes.

Vettifasen vad jag ska göra. Man inser hur bortskämd man varit med en bebis som sovit hela nätterna.

Hon somnar dock om och äter i sömnen. men hon är ju inte direkt i behov av mat...

2010-09-28 @ 17:12:05
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0