Friday, i´m in love..

Hos familjen finns numer inget som är helg och vardag, alla dagar är likadana. Egentligen inget jag bryr mig så mycket om, men kan sakna fredagsmyset lite. Det är lite speciellt att komma hem efter en hel vecka full med arbete, likadant för mannen och på kvällen bara äta gott, lite vin kanske och sen somna och framför allt sova länge på lördagen. Men dessa tider är förbi :) Nu är det klockan halv 7 som gäller varje dag och sen är det full fart. Men det är rätt härligt det här med.

Nu är det bara två veckor kvar till Marcus ska börja jobba. Lite jobbigt tycker jag allt att det är men samtidigt ska det bli skönt. Det blir lite som att gå till jobbet, du jobbar och står i hela dagen för att det ska bli lite lugnare när Marcus kommer hem osv. Hoppas att det kommer gå bra iaf. Alfred kommer ju att växa och bli större vilket gör det lite enklare, han kommer snart att älska att ligga på golvet och leka och Sigge kommer nog också tycka det är roligare då. Nu måste man ju passa Sigge hela tiden annars är han på Alfie direkt och han kan inte klappa fint ännu :) Alfie som by the way firade sin 2-månadersdag med att sova HELA natten! Somnade klockan 9 och vaknade halv 6. Käre gode Gud, gör så att detta fortsätter. Amen. Just nu ligger han ute i regnet i vagnen och sover, i tre timmar han han sovit. Tror ni han växer idag?? Han är förövrigt 63-64 cm lång och väger 7340 g nu, för den intresserade. Längden är inte exakt för han kunde inte ligga stilla så hon höftade lite :)

Nån som har tips på kvällmat tills ikväll? Det står helt still!!! Vi brukar vara bra på att komma på mat, men inte idag.. Det är ju fredag så det får gärna vara gott och lite extra :)

Nää, dags för mig att fortsätta mina studier, läser för fullt om åtgärdsprogram, IUP, pedagogisk dokumentation, mm. Intressant för mig, kanske inte att alla delar min mening dock..



Stora grabben nu!!



Sigge och hans bästis Tatta (aka Tiffany)

Kommentarer
Postat av: Emlan

Perfekt då kommer du å göra mina iup:er i veckan å pedagogiska dokumentationer får du gärna ta fortlöpande över hela året;)



Inbakad fläskfilé med potatisgratäng...ett tips iaf. Hos oss blir de hemgjord kebab.

Trevlig helg!

Kram emelie å grabbarna grus.

2010-09-10 @ 16:13:05
Postat av: Johanna

Här kommer lite mattips,

Fredagsklassikern; Tacos

Någon god köttbit sen potatis, morötter, palsternacka, rödlök och feta ost i ugn. Feta osten stoppar du in i slutet. Så någon god sås till, kanske svampsås nu när det finns svamp i affären.

"Plock" i vår familj är det grillade revbensspjäll eller grillad kyckling som man köper klar i affären, sen allt gott man tycker om och kan äta med händerna, bröd, brieost ev andra ostar, kex, morötter, päron, äpplen, gurka, allt i stavar, någon god dipp från chipshyllan till. Nachoschips med ostsmak. Melon, vindruvor. Icas alkoholfria cider till. Ät tills man storknar.

Min favoritmaträtt, Korvstroganoff kanske inte så festligt men jag gillar det med ris och god sallad.



2010-09-10 @ 16:38:46
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Johanna

Just det, måste säga, vilka fina kort på fina, söta killar...

2010-09-10 @ 16:41:01
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0