Ursäkta

är allt jag kan säga då jag är dålig på att uppdatera bloggen. Tror jag bett om utsäkt för det många gånger förut, men denna gången har jag verkligen inte tid. Barnen och vår vardag tar allt tid så bloggandet får inget prio direkt. En annan anledning är att vi äntligen är klar med övervåningen och har tv däruppe nu, därför är vi där på kvällarna och inte nere där datorn finns. Nu var jag dock klok nog och letade upp min gamla laptop som knappt hänger ihop och tog med den upp.

Det är så gött att ha klart övervåningen då barnen sover där uppe. När Sigge gått och lagt sig vid 7 så gör vi iordning Alfie för natten, ammar, ger flaskan och vid halv 9 lägger vi bara in honom i hans säng. Där ligger han och kollar på sina flygplan och somnar så småningom. Han vill ha nappen ett par gånger innan han somnar så därför är det bra att ha allt uppe. Vi har belönats med ett väldigt snällt barn, tack Gud! Han gråter bara när han är hungrig eller trött. Han sover från 9 till 4 ungefär, somnar om efter lite mat och sover till 7-8. När han vaknar så är det inte för att han är hungrig, det väntar han gärna med. Vid 9 äter han och sen somnar han om igen, ute i vagnen. Så vi har det inte så jobbigt med honom. Sigge däremot är det full fart på och lite mer jobb med.. Han sover så dåligt, inte på nätterna, då sover han som en sock, men vaknar tidigt och sover middag en timme bara. Detta gör att han blir såå trött på kvällen och bara gnäller. Han sätter verkligen mitt tålamod på prov nu! Som tur var har både jag och Marcus fattat det som om han är lugnare när bara en av oss är hemma med båda barnen. Det är som om han fattar att han måste lugna ner sig lite då. Men han är rätt gosig med lillbror också, och blir det mer och mer. Så det kommer nog att bli bra.

Orkar inte skriva mer, har inget mer intressant att berätta heller, men nu med datorn på plats på övervåningen ska jag bli bättre på att skriva :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

shit, är som att läsa om mittbarn, förutom att bara lägga i sängen och somna själv.

Önskar jag gjorde det från början men hon sov ju mest hela tiden överallt så jag tänkte liksom inte framåt.

Dock knölar hon absolut inte när hon skall sova utan hon somnar vid flaskan och det är det jag inte gillar.

Har dock i en vecka nu infört en tydlig sovrutin. Ny blöja, pyjamas, lite gos, mat, sova...

Hur går det med dagistankarna? har du kommit fram till något som känns bra ang Sigge? Hur länge till skall ni vara hemma båda två?

2010-09-07 @ 22:15:14
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0