Värk

Ja värk är vad jag har.. i mina vader. Var ute och sprang (läs joggade) idag och benen var helt stumma. Så det blev bara 2,2 km idag. Men bättre än inget!!

Imorn är sista jobbardagen. Det ska bli så gött att vara hemma med pojkarna igen. För visso så höll jag på att bli tokig på dem idag, de bara bråkar, men det ska ändå bli skönt. Jag fick ett mail från Pampers idag om hur ditt 22 månaders barn kan tänkas vara. Och detta stämde ju hyfsat bra på vår äldsta son. Det är nu som de börjar intressera sig för att leka med andra barn och kan ofta (alltid?) komma i konflikt med andra om vad som är vems. Så det är just detta som pågår här i residenset, Sigge fixar inte att Alfie leker med de saker han vill leka med.. Och då blir det gap och skrik. Att Alfie i sin tur är en gnällkorv på grund av att han börjar gå gör ju inte saken lättare. Den lille korven tog en 7-8 steg igår!! Duktig är han.. och 9 månader... En del frågar vad vi göder honom med, men vi har inte ens övat med honom på samma sätt som vi gjorde med Sigge. Det hinns inte med. Han lär sig själv. Kommer han behålla den här viljan, envisheten och "goo'et" så kan han gå långt!

Ett stort grattis till Madde och Mikko som fick en liten kille idag! Och även till Matilda och Johan som fick en liten pojk tidigare i veckan. Jag blir helt sjuk av alla bäbisar som kommer, så sjuk att jag inte kan tänka på annat än bäbisar och bara vilja ha flera stycken! Men skaffar vi fler barn så ska jag se till att vi får plocka ut den ungen i vecka 36-37 på ett eller annat sätt. Jag vill inte ha en femkilos bäbis till som kryper vid 4,5 månaders ålder och går vid 9.. Dessutom skulle min kropp inte kunna bära ett till så stort barn, då skulle jag, ryggen och höfter, nog gå sönder för all framtid. Frågan är om det är värt det?!?!

Nu är det dags att slökolla litetv innan sängen. Eller kanske i sängen för en gångs skull..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0