Vårskor

Surfar runt för fullt och letar vårskor till barnen och det tar lite tid, det vill jag lova! Jag var i Göteborg förra veckan och blev förundrad över hur lite och framförallt fula skor det finns till barn. Alla flickskor är rosa eller lila med glitter, stjärnor eller hjärtan på. Alltså skitfult! Pojkskorna är om möjligt ännu värre, blå eller svarta med flames eller superhjältar eller bilar. JAG SPYYYR! Vem fan vill ta på sitt barn rosa dojjor med glitter och framför allt innan de ens fått chansen att välja själva?!?! Nää de enda rejäla och fina skorna jag hittade var till Lafis och det var "lära-gåskor" från Kavat.



Detta är Lindastyle på skor och dessutom fotriktiga, ekologiska och svindyra. Nu är det ju så att pojken redan börjat gå så till sommaren är det nog inte akutellt med såna här skor. Så mitt letande fortsatte. Jag var inne i alla större sportaffären i hela Götet kändes det som men hittade inte något som föll mig i smaken. Så jag började surfa runt lite och kika och här sitter jag, en vecka senare, och har upptäckt vilken uppsjö skor det finns på nätet! Dessutom är dollarn billig nu så att beställa från Staterna blir inte så mycket dyrare än att ta en dagstripp till Göteborg eller Malmö med tanke på bensinpriserna. Och storlekarna är ju de samma, bara att prova ut hemma. Sen betalar jag gärna nån krona mer för att slippa flames, glitter och hjärtan och framför allt att inte mina barn har likadana skor som alla andra i kvarteret. Sigge fick förövrigt gummistövlar i helgen. Fick han skulle han sova med dem på.. Undra om jag behöver köpa några andra skor till honom vid närmare eftertanke...

I vilket fall, dessa lutar det åt nu:


eller



Annars är allt lugnt i residenset. Jag skriver skriftliga omdömen för tillfället så det är en hel del att göra. Vi har fullt upp hela tiden ända fram till sommaren känns det som.. Hur skaffar man sig mer tid? Går det?

Snart dags för Pluras kök och underbara Pernilla och Dregen som gäster idag. Vi lagade förresten Pluras lammlägg i helgen. HERREGUUUUUD så gott det var. Det stog tre timmar i ugnen men det var värt varenda minut så gott var det!

Over and out

Kommentarer
Postat av: petra fröjdlund

Men vilka fina skor du har hittat !! Var var ? Jag tycker precis som du barnskor finns i många fula varianter !

2011-04-05 @ 22:04:23
Postat av: Johanna

Håller med dig, funderar på att köpa ett par bruna sandaler som fanns i hm katalogen till Alva i sommar, dom finns på pojksidorna of course men jag blir tokig. Är på jakt efter ett par vita sandaler, känns somrigt, eller beiga, men det finns inte. Eller ja, vita som kostar 4000 miljader typ.

Hon har ärvt ett par vita tygskor med rosa fjäril och paljetter, inget jag skulle köpt men men.

Därav ännu mer att jag inte ill ha mer sånt.

Dock fyndade jag ett par kavat lära gå skor på tradera till Alva, fina men inte nya för dom går nästan för nypris. 48 spänn pröjsa jag. Ska lägga upp bild. Jag kan iof förstå att dom är dyra för dom är väldigt lätta. Dock är jag snål :-)

jag köpte ett par foppatofflor till Alva på en loppis oxå, tycker det är superfult men för 10 spänn kunde jag inte låta bli. Får se om de används eller om de säljs vidare en dag :-)



Hur fort växte Sigges fötter, kanske inte går att jämföra då barn är olika men Alva har strl 19 nu, med 1 cm till godo, funderar vad hon kommer ha i höst,..



Sen, hur mkt växer en 1½ årin, vilken strl skall man ha på vinterkläder? och höst?

Ja, jag är en planerare, då det tar så långtid för mig att bestämma vad jag vill ha, sen tänkte jag om man springer över ngt fynd nu under våren till vintern.



Tur jag har dig.



Kul Alfie är så duktig, låter som han är nyfiken på livet som Alva. Det är bra det!

2011-04-05 @ 22:05:32
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Linda

Nätet Petra, nätet ;) nä men de blå är på adidas.com eller deras onlinebutik tror jag. De bruna var på en svensk hemsida med barnskor, vet inte vad den hette. Men leta runt, finns massor!!

2011-04-05 @ 22:57:51
URL: http://residenssanddynan.blogg.se/
Postat av: Susanne

När jag ser de skor som du plockat ut så kan jag inte annat än att hålla med dig. Har haft liknade till alla mina, kavat är favoriten, värda sitt pris. Men så fort de börjat få egen vilja, 3-4 år ungefär så är det rosa, glitter, dumskallar (döskallar) flames, you name it, som gäller. =) Ps, på dagis sliter min Alva ut, under sommarhalvåret 1 par skor i månaden... foppa e helt okej faktiskt!!;)

2011-04-29 @ 21:17:21
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Men åh de översta skorna var ju helt underbara.

2011-08-12 @ 23:48:59
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0