Arbetslös

Jag kan numer titulera mig som arbetslös. Har smakat lite på ordet och gillar det inte särskilt bra, det är väldigt ovant för mig detta nämligen. Jag har aldrig varit det, så jag hoppas att jag slipper vara det särskilt länge. Marcus ska vara pappaledig i januari och februari och jag anmälde mig då till arbetsförmedlingen. Han som jobbade där var rätt skön, han sa till mig att självklart ska du amnäla dig arbetslös, du har ju en försäkring som täcker det. Så genom att jag stämplar och Marcus tar ut sju föräldradagar i veckan så får vi ut mer än när jag gick hemma och han jobba.. Nu hoppas jag dock att jag inte ska behöva gå hemma, jag har ringt runt till flera rektorsområden här i stan och anmält mig som timvikarie. De blev själaglada att en högstadielärare som läser till specialpedagog vill bli timvikarie, men det är det som passar oss bäst just nu. Jag vill inte ta en vik som jag avslutar mitt i terminen och samtidigt får jag komma ut i verkligenheten igen efter att varit hemma i nästan två år med barn. Så nu hoppas jag bara att de ringer mig så kanske jag slipper stämpla alls.

Båda barnen somnade som stockar kvart över 7 idag. Alfred har inte sovit så bra på dagen igår och idag men sover från 19 till 06.30 utan ett pip varje natt, så ska jag inte klaga. Vi inväntar reaktionen på Sigges mässlingspruta han fick förra veckan, men vi kan ju hoppas att den inte kommer för den är tydligen rätt tråkig. Hög feber och prickar :(

Nu ska jag äta korv och pommes och dricka cola, det låter som ett barnkalas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0