Tredje kursen. Check!

Jaha ja, då var jag nästan godkänd på min tredje kurs på specialpedagogen. Känns riktigt gött.. Nu ska jag förvisso komplettera en liten sak, men det fick vi göra allihop på hela kursen typ så det är inte hela världen. Jag har redan skrivit det så det är bara att skicka in egentligen, men jag vill alltid att mina arbeten ska få vila lite innan den sänds in. Det känns bättre så, ifall jag missat nåt, nåt jag ibland kan komma på mitt i natten. Då är det bättre att ha det kvar hemma så jag kan förbättra det.

Annars har vi det lugnt här i residenset. Jag håller på att samla in mina arbetsgivarintyp från gamla jobb, intyg från FK, från skolan och lite sånt för att kunna skicka in till a-kassan. Men det tar ju sån tiiiid... Nu är det ett papper kvar sen ska allt vara klart och jag kan förhoppningvis börja stämpla. Något jag för övrigt inte vet hur man gör, men det går väl att lära sig. Skolorna började idag så de har självklart inte kunnat börja ringa ännu, men hoppas att det gör det sen!

Jag måste få klaga lite också. Jag har mailat fyra rektorer angående en uppgift jag ska göra från specialpedagogen, har frågat lite snällt om de är intresserade att ställa upp. INGEN har svarat. Hur svårt kan det vara? Bara skriva ett svar, att de inte är intresserade eller vad som, men icke.. En i min studiegrupp mailade alla rektorer i sin kommun, både förskola och skola och fick tre svar, varav ett eller två var från friskolor. Säger det någonting? Antingen är de så överfulla med jobb att de inte hinner eller så är de rädda för skolutveckling, vilket är syftet med uppgiften. Hoppas att det löser sig! Dessutom har jag sökt tre jobb, egentligen inga som jag vill ha, men måste ju söka. Noll svar även från dem. Skitkass måste jag säga... Eller så är jag inte lämplig för jobbet, tycker ändå att de kan skriva ett svar!

Förövriga har vi en gnällig 1,5åring i huset och en galet aktiv halvåring. Alfred har INGA begränsningar!! Han ställer sig upp mot allt, soffan, bobbycar, bord, gåstol, ben. Problemet är att han inte kan stå själv, så han ramlar rätt snabbt. Han är helt blåslagen stackarn.. Vi var tom på bvc igår för att kolla om de hade nån liten hjälm att låna ut, men de hade de inte tyvärr. Vi får köpa en, för detta håller inte. Ska han hålla på så här kommer han gå innan han är 9 månader! Inte okej enligt mamman...

Dags att hjälpa Sigge leta napp hör jag..

Laters

Kommentarer
Postat av: Johanna

Dom där hjälmarna är dyra har jag hört, kolla blocket.

Alva har börjat släppa händerna om hon står mot ngt och har någon sak i handen. Då vill hon pilla på den med båda händerna och ramlar ju såklart (dock bara på rumpan) och blir sur för att hon inte kan stå.



Måste säga att Alvaa var så där som Alfie förut, slog sig hela tiden för att hon var för liten men ock måste jag säga att hon har lärt sig fort och nu tar hon emot sig och kan ta tag i ngt innan hon ramlar osv. Hon slår sig fortfarande men inte alls som förut. Hon har lärt sig ganska snabbt att det gjorde ont och har blivit stabilare. Hag var oxå inne på hjälm, (skaffa om du har stengolv) men det känns som att dom kanske inte lär sig om man ger dom hjälm. Bara mina splittrade tankar.



Var på en RödaKorset utb i veckan och där sa hon att fall inom sin egen kroppslängd är inte farligt för dom. Det är när dom börjar klättra och trillar högre höjder.



Så jag har bestämt mig för att skippa hjälm och sätta hörskydd på tvbordet, det enda vi har med hörn. Soffbordet har vi bärt ner i källaren och ställt en fotpall i tyg som bord i stället. Hade en en till vår gamla ikeafotölj som stod i garaget. Man kan förvara saker i den oxå om man lyfter på locket. Så det blev dubbelt praktiskt. Den är barnvänlig för Alva att resa sig emot vilket var anledningen till att vi tog in den.

Nackdel är att den är brun, vilket inte alls passar i vardagsrummet men jag skall köpa ngt billigt tyg och klä om den-



nej, nu har jag blurrat klart, Kram



ang inget svar på mail, helt sjukt, sökte ett jobb i sept bara för att se, har ännu inte hört ngt. USELT!

2011-01-15 @ 23:50:01
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0