Lycka

Utanför ryter stormen och regnet slår mot fönstret. Det är lite dragit i vårt gamla hus. Men att ligga jämte sin äldste son och höra honom andas allt långsammare och tyngre och ska snart somna så blir jag så varm i mitt hjärta att jag skulle kunna tina hela Arktis.

Hur jobbigt det än är att vara en heltidsarbetande lärare, halvtidsstudent och två barnsmamma så är det värt det alla gånger när jag ligger där jämte Sigge på kvällen. Eller när jag kommer till dagis och hämtar barnen och Alfred springer och snubblar över leksaker och barn för att få komma till sin mamma. För jag är deras mamma och kommer alltid att finnas där för dem när de behöver mig. Jag kommer göra misstag och jag kommer att vara arg på dem, men alltid finnas där för dem.

Älskade barn!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Underbara barn! Vad bra du är som lyckas med livspusslet så bra.

Jag jobbar som behandlingspedagog på ett behandlingshem. Känns super. Utmanande och lärorikt. Berikande och givande.

Pojkar med social problem i ålder 15-18 bor här. Vi har fem platser men för närvarande bor det bara två här då de andra platserna blivit lediga av färdigbehandlande ungdomar.

Jag jobbar heltid men jobbar fyra dagar och är ledig åtta. Så just nu passar det sättet oss perfekt. Erik å Alva kan vara med mig på jobbet ibland. Haka på aktiviteter, äta middag och bo över. Jag stångas lite med samvetet att jag bor borta fyra dygn i sträck men försöker se belöningen i att jag faktiskt sen kan fokusera i hela 8 dagar bara på min familj. Erik har varit pappaledig sen sista juli och det funkar toppen. Alva älskar tillvaron med sin pappa så egentligen borde jag bara njuta. Men det är väl lite av en mammas lott i livet. Gå runt med ett litet sting av dåligt samvete och grubblande över om man fattar rätt beslut. Only time Will Tell eller hur säger man. Kram

2011-09-14 @ 00:45:34
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0